1 Haziran 2013 Cumartesi

MİS KOKULU REÇELLER








 Geçen gün pazara gittiğimde mis kokulu kayısıları ve çilekleri gördüm. Hemen alıp reçel yapmaya koyuldum. Çilek ve kayısıyı ayıklayıp akşamdan şekere yatırıyorsunuz, çoğu kişi kiloyla orantılı birebir koyuyor. Ben ise üstünü kapatacak kadar şeker koyuyorum. Sabah olunca meyveler iyice suyunu bırakmış oluyor. Orta ateşte kaynatıp taneleri biraz pişince delikli bir kepçeyle tencereden alıp başka bir kaba koyuyorum, kalan suyunu belli bir kıvama gelinceye kadar kaynatmaya devam ediyorum, sonra tekrar tanelerini içine atıp limon tuzu ekleyip on dakika daha kaynatıp kapatıyorum. Sıcak sıcak kavanozlara doldurup ters çevirip kapatıyorum. Bu şekilde reçeller daha uzun süre muhafaza oluyor.


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...